dinsdag 20 januari 2015

Waar word jij gelukkig van?

Donderdag vroeg ik aan de mensen op straat of ze op een groot vel papier wilden schrijven waar ze gelukkig van worden. Slechts een uurtje later ging ik voldaan terug naar huis mét een groot vel papier vol geluk. Donderdag plaatste ik hier al een filmpje over op mijn blog. Ik heb jullie lang in spanning gehouden, maar ik zal jullie nu gaan vertellen waar de mensen op straat gelukkig van worden.

Ten eerste wil ik even kwijt: wat is iedereen druk! Heel veel mensen hadden 'haast’, tot op het moment dat we vertelden dat we ze niks wilde verkopen. Gierige Hollanders dat we zijn!

Toen ik het vel nog maar amper aan de muur had opgehangen, kwam er een jongen naar mij toe. Hij vroeg waar ik zelf gelukkig van werd. Erg leuk dat er al meteen zo positief op mijn vraag gereageerd werd, want ja het is in het begin toch altijd even spannend!

Ook Arnol, ja jullie kennen hem vast wel: Die man in een scootmobiel in het centrum van Eindhoven die ons (ongevraagd) vanalles verteld over Jezus, vond ons erg interessant. Hij wilde ook graag iets opschrijven, maar het bleef niet bij één post-it. Arnol heeft uiteindelijk maarliefst vier post-its opgeplakt met de woorden leven, liefde, geven en vertellen. Voor zover ik Arnol ken zijn deze vier woorden erg toepasselijk (met name het woord vertellen).

Woorden zoals familie, vrienden en liefde werden het meest opgeschreven. Hieruit blijkt dat we vooral gelukkig worden van elkaar! De post-its welke ik heel mooi vond waren: Een zoon of dochter krijgen en Weerzien met mijn dochter. Ook werden er veel woorden opgeschreven als shoppen, sale, en kleding, deze mensen zullen vast heel gelukkig zijn geweest, aangezien we midden in een winkelcentrum stonden…

En waar ik gelukkig van werd? Van de mensen die erg enthousiast op mijn vraag reageerden en van Geke en Manon die mij hierbij super hebben geholpen, thaaanks ladies you are the best!!!

Waar word jij gelukkig van?

P.S. Er zat ook een nogal mysterieuze post-it bij. Hierover morgen meer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten